Tuesday 3 November 2015

TIP KESIHATAN : BUAH BUAHAN YANG KAYA DENGAN VITAMIN C

7 Buah dengan kandungan Vitamin C yang tinggi lebih dari Jeruk


1. Buah Jambu Biji



Jambu biji adalah buah buahan yang ditemukan di Indonesia. Satu cangkir jambu biji mengandungi 377 mg vitamin C yang merupakan 4 kali jumlah asupan vitamin C yang disaran kepada lelaki dan 5 kali jumlah asupan yang disarankan kepada wanita.

2. Paprika Merah


Sama seperti paprika kuning. Paprika merah juga mempunyai kandungan vitamin C yang tinggi. Secangkir paprika mengandungi 190mg vitamin C


3. Betik


Betik mengandungi serat yang tinggi, yang sangat baik untuk pencernaan. Selain serat, kandungan vitamin C dalam betik juga sangat tinggi. Setengah dari betik yang berukuran besar mengandungi 238 mg vitamin C.

4. Kiwi


1 biji buah kiwi mengandungi 167 mg vitamin C. Kiwi juga kaya dengan serat, kalium, magnesium, seng, folat, dan vitamin K.

5. Mangga


Satu biji buah mangga mengandungi 122 mg vitamin C. Mangga juga kaya dengan vitamin A

6. Nanas


Nanas mengandungi sekitar 80 mg vitamin C. 

7. Strawberi


Buah menyegarkan ini mengandungi kandungan vitamin C yang setara dengan kandungan vitamin C di dalam jeruk. Buah ini juga kaya dengan anthocynin, zat yang membakar lemak yang tersimpan di dalam tubuh.

Vitamin C sangat diperlukan oleh tubuh untuk meningkatkan sistem imuniti badan kita. Akan tetapi terlebih makan vitamin C juga tidak baik untuk tubuh. Oleh itu, consume la sesuatu secara baik dan tidak berlebihan kerana sesuatu berlebihan itu sangatlah tidak baik..



Semoga bermanfaat untuk kita semua..

SEBARANG PERTANYAAN ATAU ORDER PRODUK SHAKLEE

Bolehlah call / Whatsapp :
014-7937312

2 comments:

  1. wahh, banyak buah yg ade vita c ni... mangga laa sokmo makan..")

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb mangga plg best..sng sgt nak dpat kalu musim dia..semua buahh mmg urmmmm...yummi.. :)

      Delete

Terima Kasih atas komen anda.