Tuesday, 8 December 2020

Set Hamil Shaklee

Pemakanan dan nutrisi harian seorang Ibu tersangat penting bagi memastikan perkembangan dan pembesaran bayi yang dikandungkan itu sihat .

Nutrient Ibu hamil penting untuk:

1. Memastikan kandungan yang dikandung mendapat nutrisi yang cukup
2. Untuk kesihatan Ibu sepanjang kehamilan dan juga persediaan kelahiran
3. Kelahiran tanpa komplikasi
4. Persediaan awal untuk percepatkan proses pemulihan selepas bersalin

Set Hamil Shaklee


Set Hamil Shaklee ini membekal kan keperluan nutrisi lengkap buat Ibu Ibu yang merancang untuk hamil atau yang tengah hamil. Set ini terdiri daripada 6 item iaitu :

  • ESP - Energizing Soy Protein
  • Omega Guard
  • Ostematrix
  • SR Vitamin C
  • B Complex
  • Vitalea with Iron Formula

Esp- Enegizing Soy Protein


Sumber protein daripada tumbuhan



  • Sumber protein yang mengandungi asid amino lengkap termasuk 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh tubuh.
  • Protein soya yang tidak diubah suai genetik(NON GMO),
  • Membantu menghasilkan susu Ibu.
  • Tinggi dengan kalsium dan membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
  • Blok blok pembinaan asas Ibu dan Bayi.
  • Mempunyai Glisemik Index yang rendah





Omega Guard

Minyak ikan Omega 3


  • Tinggi DHA & EPA untuk perkembangan otak bayi.
  • Mengandungi 546mg EPA dan 360mg DHA.
  • Mencegah kelahiran pramatang.
  • Mengurangkan risiko alahan kepada bayi selepas bersalin.
  • Mengurangkan risiko kemurungan dan meroyan selepas bersalin.



SR Vitamin C Plus

Tinggi antioksida, kaya dengan Vitamin c



  • Merangsang penyerapan zat besi dan folic asid
  • Penghasilan kolagen untuk pertumbuhan otot, tisu dan tulang rawan
  • Meningkatkan sistem imun badan untuk melawan jangkitan dan penyakit bagi Ibu hamil, berpantang dan menyusu.
  • Menggelakkan kelahiran Bayi Pramatang.



Ostematrix

Kaya dengan sumber kalsium


  • Mengandungi sumber kalsium dan magnesium & vitamin D.
  • Menguatkan tulang,gigi dan otot bagi menampung berat bayi.
  • Meransang penyerapan kalsium




B Complex

B Comple terdiri daripada 8 jenis Vitamin B
Terdiri daripada 8 jenis Vitamin B




  • Mengandungi 8 jenis vitamin B.
  • Penghasilan tenaga.
  • Sumber asid folic mengurangkan risiko bayi dilahirkan dengan kecacatan tiub neuron.
  • Membantu pembentukan sel darah merah

Vita-Lea with Iron Formula

sumber multivitamin


  • Kaya dengan 28 vitamin dan mineral penting untuk tenaga dan kesihatan optimum.
  • Sumber Zat besi,kekurangan zat besi boleh menyebabkan anemia.
  • Mengurangkan risiko bayi lahir pramatang.
  • Mengekalkan para Hemoglobin ibu pada tahap normal.

boleh dapat kan Set Hamil Shaklee disini
Lihat di sini juga kelebihan menjadi ahli shaklee


Boleh baca sini juga 6 cabaran ibu hamil


Page FB : Kedai Vitamin Paka Kerteh
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Bandar Baru Bangi / Paka / Kemaman
Pengeposan ke seluruh Malaysia

Continue Reading

Monday, 7 December 2020

6 Cabaran Ibu Hamil

Assalamualaikum selamat petang

Alhamdulillah syukur atas nikmat KURNIAAN Allah. 

Tahniah buat ibu yang tengah hamil sekarang ni. Hamil pun salah satu anugerah terbesar yang diharapkan oleh setiap pasangan berkahwin. 

Ada yang berpeluang, dan ada yang Tak berpeluang untuk merasai kehamilan. Tapi Jangan mudah berputus asa yer, rezeki dan jaminan anak Allah dah tetap kan. 

Terus kan berusaha in Sha Allah pasti ada hasil nya.  Aamiin. 

Sebaik saja disahkan hamil, kita pasti teruja kan dan mesti Nakkan yang terbaik untuk kehamilan kita.

Joms tengok bawah sini Fizah nak share 6 Cabaran Ibu Ketika Hamil


Cabaran 1 : Kekejangan Kaki

Biasanya berlaku pada waktu malam dan pada lewat kehamilan. Ia boleh disebabkan oleh berat berlebihan yang anda tampung, kekurangan nutrisi, terlalu aktif atau tidak cukup aktif.

Tips nak kurangkan kekejangan kaki:
-Alaskan kaki dengan bantal
-Buat regangan, gerakkan pergelangan kaki dan jari kaki anda
-Kekal hidrasi
-Pastikan pengambilan kalsium dan magnesium yang mencukupi


Cabaran 2 : Berat Badan Berlebihan

Berat badan berlebihan boleh menyumbang kan ibu hamil kepada masalah kesihatan seperti kencing manis. 

Setiap minggu ikut carta berat ibu hamil mesti meningkat 500gm setiap minggu. 
Kalau dah berlebihan 1kg ke 2 kg setiap minggu pasti nurse akan marah sebab berat badan naik mendadak.

Tips untuk kurangkan rasa "craving" atau mengunyah :
  • Makan hidangan kecil dan kerap
  • Pilih makanan ringan yang sihat seperti protein dan buah
  • Anda hanya perlukan tambahan 300 kalori sehari sahaja.

Cabaran 3 : Keguguran Rambut

Sesetengah wanita mengalami keguguran rambut akibat perubahan hormon atau nutrisi yang tidak seimbang

Tips nak kurangkan rambut gugur :
-Gunakan syampu dan perapi rambut yang lembut.
-Urutkan kulit kepala anda untuk merangsang peredaran darah.
-Amalkan pemakanan sihat dan ambil vitamin pranatal anda seperti protein, zat besi, biotin, vitamin B dan Vitamin C

Nutrisi pranatal boleh memberikan perlindungan untuk folikel rambut anda dan menggalakkan pertumbuhan rambut.

Cabaran 4 : Perubahan Emosi

Perubahan emosi boleh disebabkan oleh peningkatan hormin, tekanan dan keletihan. Ingat, kesihatan mental adalah sama pentingnya dengan kesihatan fizikal anda semasa hamil.

Tips :
-Dapatkan tidur yang mencukupi.
-Luangkan masa dengan pasangan anda.
-Cuba senaman yoga untuk ibu hamil.
-Ambil makanan berkhasiat dengan GI rendah.
-Ambil vitamin pranatal anda seperti vitamin B, zat besi dan asid lemak.

Cabaran 5 : Jisim Tulang Berkurangan


Semasa hamil, bayi dalam kandungan anda perlukan kalsium yang mencukupi untuk perkembangan rangka tulang terutamanya pada 3 bulan yang terakhir. Jika anda tidak mendapatkan kalsium yang mencukupi, bayi anda akan menyerap apa yang diperlukannya dari tulang anda.

Tips nak elakkan Osteoporosis :
-Amalkan gaya hidup yang sihat - Jangan merokok atau minum
-Lakukan senaman ringan.
-Dapatkan kalsium dan mineral pembina tulang

Cabaran 6 : Mabuk Hamil


Cabaran yang dialami terutamanya pada peringkat awal kehamilan dan biasanya akan berlalu pada akhir trimester pertama. Ia disebabkan oleh perubahan hormon dan boleh menjejaskan pemakanan anda.

Tips nak kurangkan mabuk hamil :
-Makan sedikit dan kerap.
-Jika muntah, ambil air yang mencukupi.
-Cuba teh pudina halia.
-Ambil vitamin pranatal anda terutamanya vitamin B6 dan magnesium untuk bantu mengurangkan mabuk hamil anda.


Untuk sebarang pertanyaan boleh whtsap Fizah yer. 
Klik je kat sini

Continue Reading

Wednesday, 2 December 2020

Promosi Shaklee December 2020

Assalamualaikum wbt semua. 


Berita baik untuk anda, jika anda ternanti-nantikan promosi skincare youth. Fizah yakin dan percaya, insyaAllah inilah masa yang tepat untuk anda grab.🥰

Dibawah ini adalah Promosi December 2020:

Promosi kali ini adalah Duo Youth Cleanser + mana-mana youth produk:


1. *Luminous Gel Oil Cleanser + Perfect Skin Toner - RM393*
1x Cleanser
1x Toner
💎Free Postage
💎Membership - RM35
💎Harga Ahli - RM315


2. *Luminous Gel Oil Cleanser + Age Defense Moisturizer spf50 - RM400*
1x Cleanser
1x Moisturizer
💎Free Postage
💎Membership - RM35
💎Harga Ahli - RM320


3.*Luminous Gel Oil Cleanser + Advanced Renewal Night Cream Light/Rich- RM443*
1x Cleanser
1x Night Cream
💎Free Postage
💎Membership - RM35
💎Harga Ahli - RM355

4. *Luminous Gel Oil Cleanser + Moisture Lock Day Cream - RM441*
1x Cleanser
1x Day Cream
💎Free Postage
💎Membership - RM35
💎Harga Ahli - RM353


5. *Luminous Gel Oil Cleanser + Restoring Eye Treatment - RM437*
1x Cleanser
1x Eye Treatment
💎Free Postage
💎Membership - RM35
💎Harga Ahli - RM350


6. *Luminous Gel Oil Cleanser + Activating Serum - RM485*
1x Cleanser
1x Serum
💎Free Postage
💎Free Membership - RM35
💎Harga Ahli - RM315


7. *Luminous Gel Oil Cleanser + Radiance C+E - RM485*
1x Cleanser
1x Radiance C+E
💎Free Postage
💎Free Membership - RM35
💎Harga Ahli - RM315

Sebarang info lebih lanjut boleh roger Fizah naa. 


Your Shaklee Distributor,
Fizah

Continue Reading

Saturday, 14 November 2020

Hari Diabetes Sedunia


Kira-kira 3.9 juta (18.3%) penduduk berumur 18 tahun dan ke atas adalah penghidap Diabetes pada 2019, meningkat 13.4% berbanding 2015. 

Tanda-tanda dan gejala Diabetes
1. Dahaga keterlaluan
2. Kerap membuang air kecil
3. Perubahan berat (berlebihan atau berkurangan) 
4. Keletihan melampau atau kekurangan tenaga
5. Penglihatan kabur
6. Jangkitan yang kerap atau berulang
7. Luka dan lebam yang lambat sembuh
8. Kebas ditangan atau kaki
9. Bermasalah untuk menghasilkan atau mengekalkan ereksi. 

Ramai penghidap Diabetes tidak menunjukkan tanda.

Langkah penting dalam mencegah ialah: 
1. Menyedari faktor risiko, tanda dan gejala
2. Menjalankan ujian saringan 
3. Mendapatkan rawatan segera apabila dikesan menghidap Diabetes. 

Pencegahan
1. Makan secara sihat - #sukusukuseparuh
2. Kekal aktif 
3. Kawal berat badan
4. Berhenti merokok dan jangan ambil alkohol
5. Jalani ujian saringan kesihatan secara berkala
6. Ketahui risiko Diabetes anda. 


Selamat Hari Diabetes Sedunia. 

#WorldDiabetesDay2020

Continue Reading

Friday, 6 November 2020

Kelebihan berselawat

Assalamualaikum Salam jumaat yang penuh berkah. Semoga kita semua dalam RAHMAT Allah swt. 

Fizah nak share sikit mengenai selawat. 




 Setiap kita dirutin kan untuk berselawat kan? 


Berselawat juga bererti zikrullah, bersyukur serta mengikut segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah.


Daripada SABDA Rasulullah saw

"Barang siapa yang berselawat ke atasku sekali, Allah akan berselawat kepadanya 10 kali dan digugurkan 10 dosanya serta ditinggikan 

baginya 10 darjat (disyurga kelak)"


MasyaAllah, begitu besar ganjaran nya. Allah nak kita berselawat untuk diri kita sendiri juga, dan kita juga yang beruntung.



Nak tak jadi sebahgian orang yang sangatttt beruntung?

Jom sama sama tingkatkan lagi amalan berselawat dijumaat yang berkah ni.

Semoga kita mendapat syafaat Baginda di akhirat kelak,

Dimakamkan dekat dengan makan baginda,

Dipercepatkan hisab kita di akhirat,

Dihapuskan segala dosa dosa kita,

Selamat dari huru hara hari Kiamat,

Jaminan masuk syurga dan mendapat syafaat Nabi,

Menjadi asbab segala doa, hajat kita dimakbulkan, 

Selawat juga ialah menggantikan sedekah bagi yang tidak mampu BERSEDEKAH.

MasyaAllah, antara kelebihan berselawat yang mana ganjaran nya sangat la besar. Allahuakhbar. Setiap suruhan dan setiap apa yang Allah nak kita turutkan itu semua adalah tiada lain lagi untuk kebaikan diri kita sendiri juga.


Semoga kita semua menjadi HAMBA Allah yang ikut segala SURUHAN Allah dan mendapat syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat nanti.


Aamiin Ya Mujib.


#fizahshare

#kelebihanberselawat

Continue Reading