Monday 7 March 2016

Sihir Ikat Suami Bagi 'Lekat' Di Rumah

Assalamualaikum..

Sihir Ikat Suami Bagi 'Lekat' Di Rumah



Isteri dicipta dari tulang rusuk suaminya. Bukan dari kaki untuk dijadikan alas dan bukan juga dari kepala untuk dijunjung.


Sebaliknya, dekat dengan bahu untuk dilindung dan dekat juga dihati untuk dikasihi. Kelembutan isteri bukanlah kelemahan, bukan juga penghinaan tetapi hiasan untuk kecantikannya.  



1. Ambil berat penampilan suami
Ada suami gemar bila isteri memberi lebih perhatian terhadap hal-hal remeh berkaitan dirinya seperti mencadangkan baju apa yang hendak dipakai,  mengemas tali lehernya, mengelap kasut, memotong kuku dan macam-macam lagi. Walaupun hakikatnya dia bukanlah jenis yang begitu tetapi tak salah jika anda hendak mencuba sesuatu yang baru demi memeriahkan lagi rumah tangga.


2. Terus bergerak kalau dipanggil
Pernahkah anda dipanggil suami ketika sedang melakukan kerja-kerja rumah. Apa respons anda ketika itu? Bagi menyenangkan hatinya, segeralah tinggalkan pekerjaan dan tunaikan apa yang dikehendakinya. Pasti senyumnya melebar hingga ke telinga.
 

3. Teman suami makan
Jadi tanggungjawab isteri untuk melayan suaminya dengan baik. Menghidangkan menu kegemarannya adalah satu bonus tetapi alangkah lebih bagus sekiranya anda juga duduk menemaninya makan. Pernah diceritakan, Thabit al-Banni berkata, “Terdapat seorang wanita dari Bani Israel yang buta sebelah matanya, yang sangat baik pekertinya terhadap suaminya. Apabila dia menghidangkan makanan di hadapan suaminya, dipegang pelita sampai suaminya selesai makan. Pada satu malam, pelitanya kehabisan sumbu, lalu diambil rambutnya untuk dijadikan sumbu. Esok harinya, matanya yang buta kembali melihat. Allah memuliakannya kerana rasa hormatnya kepada suami.”


4. Sediakan tempat tidur VIP
Kamar tidur bukan setakat menyimpan rahsia rumah tangga bahkan menjadi medan untuk keduanya mencurah perasaan. Oleh itu, amatlah penting menjadikan kamar tidur ini eksklusif dan kreatif. Dekorasilah dengan warna-warna yang menjadi kegemaran suami bagi mengikat perasaannya terhadap anda.


5. Cara bermanja
Perlu dibezakan antara manja dan mengada-ngada. Suami suka kepada isteri yang pandai bermanja tetapi belum sampai ke tahap mengada-ngada. Isteri yang manja bukan setakat mendapat apa yang dihajatinya bahkan menyenangkan perasaan suami sekali gus membuatkan ingatan suami hanya tertumpu kepadanya. Kelak, takkan adalah kisah munculnya gangguan orang ketiga.

2 comments:

Terima Kasih atas komen anda.