Tuesday 10 November 2015

Belum Hamil? Mungkin Sebab 4 Perkara Ini

Assalamuaalaikum.. selamat pagi..

Elak 4 Kesilapan Penghalang Kesuburan

Hamil? sudah semestinya idaman setiap pasangan kan?
Sudah masuk dunia berdua, pasti idamkan 'orang baru' untuk meriahkan suasana berumahtangga. Ada pasangan yang sihat tubuh badan, tak ada masalah kesuburan, tapi biasalah rezeki orang tak sama.

Jangan bersedih, cuba semak beberapa faktor ini dulu sebab kadang ada yang tidak tahu punca lain juga berkait untuk dapatkan cahaya mata. Pasangan kelamin perlu elak melakukan beberapa perkara ini untuk cepat hamil, ok jom semak!

1. Guna cecair pun bahaya

Sesetengah pasangan menggunakan jeli mahupun cecair dengan harapan untuk memudahkan sperma menembusi sel telur. Sedangkan, cecair itulah yang boleh merosakkan sperma. Jika mahu juga menggunakan cecair, pilih cecair yang selamat untuk sperma (sperm-friendly)

2. Hubungan kelamin ketika subur sahaja

Sesetengah pasangan yang berhajat mahukan anak hanya melakukan hubungan kelamin di saat subur sahaja. Mereka fikir inilah saatnya untuk menabung sperma, padahal apa yang mereka fikirkan itu silap. Bagi menjayakan persenyawaan, sperma perlu segar. Suami pula harus berejakulasi sekurang-kurangnya setiap lima hari sekali agar testikal selalu menghasilkan sperma yang baru.

3. Ambil vitamin C berlebihan

Pengambilan vitamin yang sedikit baik untuk kesuburan, namun pengambilannya yang berlebihan memberi kesan kepada kesuburan. Kebanyakan vitamin C yang diambil berlebihan boleh mengeringkan serviks.

4. Minum kopi

Serius, minum secawan kopi sehari boleh mengurangkan peluang hamil 50 peratus dalam tempoh 12 bulan. Jika minum tiga cawan kopi, peluang untuk hamil berkurangan sehingga 175 peratus. Jika tidak mahu berisiko, elakkan daripada mengambil minuman ini.

Ni ada lah kajian, mengikut kita mungkin tak sampai masa kita lagikan? yang penting haruslah berusaha, berdoa dan bertawakal. Kesabaran itu penting tau.. ^_^

Amalkan juga doa ini :


Usaha lain adalah mencuba Set Kehamilan Shaklee

 






Hamil atau tak adalah ketentuan Ilahi, yang penting kita berusaha, banyakkan bersabar dan mencari penyelesaiannya. Alhamdulillah bagi yang dah hamil sekarang ni. jaga kandungan elok elok tau.. ^_^


Image result for shaklee independent distributor


Berminat?? Anda boleh la hubungi & whatsapp fizah yer.. :)

"KECANTIKAN & KESIHATAN ADALAH MILIK KITA BERSAMA"
NORHAFIZAH MOHAMAD
Agen SHAKLEE area PAKA, KERTIH, DUNGUN  TERENGGANU DARUL IMAN.
H/P : 014-7937312
Email : fififizah66@gmail.com
Ig       : @fififizah_pearl

0 Comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen anda.