Monday 9 November 2015

Nak Kurus Tapi Malas? Tip Ini Untuk Anda

Nak Kurus Tapi Malas? Tip Ini Untuk Anda

Bukan semua orang rajin bersenam. Lebih-lebih lagi, mereka yang selesa dengan rutin kerjaya di dalam pejabat. Ada saja makanan untuk dikunyah disediakan. Tambah pula kalau suri yang terbiasa di dapur. Jadi apa cara terbaik mendapatkan gaya hidup sihat untuk mereka yang terleka dalam soal menjaga tubuh cergas dan minda yang sihat ini? Jom, kita selongkar...


1. Senaman atas katil
Sebaik saja celik jangan terus bangun, sebaliknya lakukan senaman di tempat tidur dahulu. Lakukan bangkit tubi atau senaman kaki dan tangan agar membantu memecahkan lemak di tubuh. Lakukan sekerap mungkin agar kalori dapat dikurangkan dalam tempoh sebulan.


2. Elakkan lif
Satu kelebihan kalau anda tinggal di rumah pangsa, ada juga tangga untuk dipanjat. Elakkan lif, sebaliknya gunakan anak tangga baik ketika waktu pagi atau petang hari. Serius, naik tangga boleh melatih otot kaki dan pinggul, malah membakar sehingga 302 kalori.


3. Ringankan tubuh berdiri
Kalau anda jenis yang sibuk dengan urusan anak-anak di dapur, anda sebenarnya sedang melakukan senaman yang bagus. Terutama ketika berdiri dan berjalan untuk mengambil barang. Berkejar ke sana ke mari menguruskan hal rumah juga satu perkara yang baik untuk anda mengurangkan berat badan. Bonus, kan?


4. Gelak pun boleh
Tekanan boleh membuatkan anda hilang pertimbangan untuk fokus melakukan satu-satu pekerjaan. Sebaiknya gunakan cara paling mudah untuk mengembalikan kesihatan minda. Caranya cubalah ketawa atau mencari aktiviti yang boleh membuatkan anda ketawa.


Ini dapat mengurangkan rasa sakit, meredakan ketegangan malah meningkatkan fungsi kekebalan tubuh.


5. Peluklah pasangan
Anda yang berpuas hati dengan pasangan, akan mewujudkan perasaan tenang dalam diri. Berdasarkan kajian yang dilakukan di negara Barat, pelukan yang menenangkan boleh membebaskan hormon kortisol sekali gus mengurangkan tujuh peratus tekanan yang dialami.

Nak kurus dengan add on suplemen pun boleh.. boleh ambil Set Kurus Shaklee

Turun 5kg Sebulan dengan Set Kurus Shaklee

Semua yang berbadan besar pasti mnegidam kan size badan yang ideal kan? yela sapa yang tak nak kelihatan cantik..BETUL TAK??
Nak kurus kena la ada usaha.. bukan sekadar lisan je nk kurus..hehe

Paling tak best time nak cari baju kan?tengok orang kurus bestnya size s banyak stok..tapi kalau yang berbadan besar agak susahkan nak cari baju yang sesuai..

Turun 5kg Sebulan dengan Set Kurus Shaklee

Testimoni Set Kurus








Image result for shaklee independent distributor


Berminat?? Anda boleh la hubungi & whatsapp fizah yer.. :)

"KECANTIKAN & KESIHATAN ADALAH MILIK KITA BERSAMA"
NORHAFIZAH MOHAMAD
Agen SHAKLEE area PAKA, KERTIH, DUNGUN  TERENGGANU DARUL IMAN.
H/P : 014-7937312
Email : fififizah66@gmail.com
Ig       : @fififizah_pearl

0 Comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen anda.